دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
مدیرکل مدیریت بحران مازندران:

اعتبارات چند صد میلیونی با خسارات چند هزار میلیاردی سیل هم‌خوانی ندارد

اعتبارات چند صد میلیونی با خسارات چند هزار میلیاردی سیل هم‌خوانی ندارد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به سیل‌های مکرر در سوادکوه اعلام کرد: اعتبارات چند صد میلیون تومانی جبران خسارات سیل با خسارت‌های چند هزار میلیارد تومانی تناسبی ندارد.

آوای خزرمحمد محمدی شیرکلایی در گفتگو با خبرنگار ما در ساری با اشاره به سیل گزنک در بخش لاریجان شهرستان آمل که به یک حادثه پر تکرار تبدیل شده است، همجواری شهر گزنک و روستای گزنه با قله دماوند و فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از آن را عاملی در آسیب‌های اخیر سیلابی در این منطقه از لاریجان عنوان کرد که سبب خسارت به تاسیسات و پرورش ماهیان سردآبی شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات جامع سیلاب حائز اهمیت است، گفت: مازندران به لحاظ تعدد، تنوع و تکرارپذیری وقوع سیل در صدر استان‌های پرمخاطره از این لحاظ قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با قدردانی از زحمات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همکارانشان در آمل برای حضور به‌موقع در مناطق سیل‌زده گزنک اظهار کرد: اکنون از طریق جرثقیل و در بالای کوه مشغول مرمت آبراهه‌ای هستند که سبب وقوع سیلاب شده بود.

محمدی شیرکلایی متناسب نبودن اعتبارات جبران سیل با میزان خسارت‌های سیل را موضوع مهمی دانست که باید در سطح استانی و ملی مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در هیمن سیل خرداد و تیرماه ۱۴۰۳ که در سوادکوه خسارات زیادی را وارد آورد، میزان اعتبار در نظر گرفته شده ۲۵۰ میلیارد تومان بود در حالی که میزان خسارت‌ها بیشتر از این میزان و ۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در پایان با اشاره به آغاز فصل سرد و بارش‌های پاییزه، همچنین بازگشایی مدارس، از برگزاری جلسات پیشگیرانه با تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر اینکه در تردد‌ها به ویژه برای دانش‌آموزان و معلمان نباید خللی ایجاد شود، خبرداد و گفت: همچنین به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری و نوشهر اعلام شد که تأمین مالی برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را در دستور کار قرار بدهند و مطالعات جامع سیلاب را به پایان برسانند.

بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی مازندران هوای این استان از امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور تا شنبه ۳۱ شهریورماه ابری همراه با کاهش دما، گاهی با رگبار باران، وزش باد و رعد و برق پراکنده خواهد بود و این جریان تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما